عقلت رو بهکار بنداز!
استخارۀ مصطلح، یه لطفه؛یک تفضله؛ یه تفقده؛ یه مهربونیِ خداست.اگه کسی استخاره، بگه: «آقامعذرت میخوام! من تا حالا توی عمرم استخاره نکردم!»، نکرده! هیچ اشکال نداره! ایشالابهروش عقلی استخاره کردی! بهروش مشورتی استخاره کردی! استخاره یعنی چی؟ یعنی جایی که، استخارۀ اصطلاحی که میگیم یه عزیزی واسهمون استخاره کنه، این یعنی چی؟ تعریفش یعنی چی؟ یه جایی که من با عقل خودم نمیتونم مسیر رو پیدا کنم، با میکس عقل من و شما و ما هم نمیتونیم این کاررو انجام بدیم، چیکار میکنیم؟ میایم استخاره میکنیم؛ رجوع میکنیم به یک متن مقدسی بهنام فرض کنید کلامالله؛ از اون طلب خیر میکنیم.فقط من تذکر مهم بدم!حتماً کسی استخاره کنه که به استخاره کاملاً ایمان داره! استخاره واجب نیست؛ جزواصول ایمان ما هم نیست؛ جزو فروع ایمان ما هم نیست؛ یک امر جنبیه. گفتم اصلاً ملاک مذهبی رو هم با این نمیشه سنجید. تازه از اون طرف هم افراط توی استخاره خیلی هم مذمت شده.من راحتتون کنم! شما باید بعداز پنجاه سال زندگی بتونید تعداد مواردی که توی زندگیتون استخاره کردید رو بشمرید! اینقدر یعنی چی باشه؟ محدود! محدود!
🔹گزیدهای از جلسهٔ هفتادو هفت نهج البلاغه
🔹لینکهای فایل کامل جلسه در کانال تلگرام و ایتا
#استخاره#مشورت#الله#سبک_زندگی
#سلسله_جلسات_نهج_البلاغه#جمعه_ها
#دکتر_علیرضا_هزار#موسسه_راز_نگاه_آفتابگردان
