جامانده ندارد.
ما جاماندگان نداریم!
وقتی از تعبیر «جاماندگان» صحبت میکنیم، قدری شاید داریم سطحی به مسئله نگاه میکنیم و ماجرای اربعین سیدالشهدا- سلام الله علیه- رو این ورِ مرز، اون ورِ مرزمیدونیم؛ یکی رفته است و دیگری نرفته است؛ به خود میگوید «جاماندگان»؛ اما سیدالشهدا اینجوری نمیشمره! صاحب اربعینی که امام زمان- سلام الله علیه- باشه، آدمارو براساس تعداد گذرنامهها نمیشمره! براساس قلوب میشمره!
این تعارف نیست! ببین یه بار- مثلاً دارم میگم- تعارفه؛ جزو مجاملات ماست؛ ما میگیم: «نه! تو هم اونجا بودی! امام حسین هم به تو توجه کرده!»، میخوایم تسکینبدیم. تسکین نیست! بحث اعتقاد ماست! در فضاهای رفتنِ بهسمت حجتالله، ما دو نوع
رفتن داریم: یکی با پای پا؛ با پای قلب. اون «با پای قلب» رو حجتالله میشمره.
🥀🥀🥀🥀🥀
@aftabgardan.site
#محرم#صفر#اربعین#جاماندگان#پیاده_روی#مشایه
#عزاداری#لبیک_یا_حسین#زائرین#سیاهی#کربلا#بین_الحرمین
#سخنرانی#دکتر_علیرضا_هزار#موسسه_راز_نگاه_آفتابگردان
#imam_hosein#karbala#shia#arbaeen
