▪️ما عادت کردیم به عزاداری؟
▪️ما عادت کردیم به عزاداری؟
ما لِجُلوسِنا هذا؟
دُور هم نشستیم که چی؟
هر کاری میخوایم انجام بدیم، باید بدونیم چرا داریم انجام میدیم. اللهبختکی، قضاقورتکی، یهو، گُتره!
این، وصف انسان عاقل نیست! فلسفۀ تجمع ماعادته؟ ما واسه عادت، این کار رو انجام میدیم؟ میدونید عادت یعنی چی؟ عادت یعنی اینکه آقا بالاخره همه دارن میکنن؛ ما هم انجام میدیم. یکی پساز دیگری در گذشته اینکار رو انجام میداده.
عادته حرکت ما؟ یه عده آدما مذهبیاند؛ اما مذهبشون عادتیه. بهراحتی میشه آدمی که عادت کرده رو عادتش رو چیکار کرد؟ عوض کرد.اگه دین من عادتی بشه، یکی میاد عادت من رو عوض میکنه. از کارایی که ابلیس میکنه، تغییر عادات ماست. شما توی جامعه،کم نمیبینید که یه جوانی تو یه خانوادۀ مذهبیِ عادتی، یهو عادت میکنه به کارهای غیرمذهبیِ دیگر. یکی از چیزهایی که فلسفۀ دُورهمبودن ما رو مشخص میکنه، نیت ماست.
▪️گزیدهای از شب اول محرّم ۱۴۴۷▪️
#محرم#دهه_اول#سخنرانی#دکتر_علیرضا_هزار
#کربلا#عاشورا#امام_حسین#عزاداری#عادت#نیت
#مشکی#روضه#بین_الحرمین#اربعین#سینه_زنی
#موسسه_راز_نگاه_آفتابگردان
#imam_hosein#karbala#muharram
