📌خطای جبرانپذیر!
📌خطای جبرانپذیر!
یه بار، من با پدرم، منِ کودک رفتیم یه مهمونی، برام چایی آوردن.
چایی رو برمیداریم، بابا میذاره رو میز. منم میذارم رو میز، برمیدارم بخورم. بابا میگه: «نخور! داغه! میسوزی!». من میخورم و لبام میسوزه؛ آتیش میگیرم. خُب؟ بعد به بابام میگم: «بابا ببخشید حرفت رو گوش نکردم! خیلی معذرت میخوام! دفعۀ آخرم باشه!». بابام میگه: «باشه! اشکال نداره پسرم!». یعنی من رو چیکار کرد؟ بخشید! اما لبام چی؟ هنوز میسوزه!
یه خطاهایی هست، با اینکه بخشیده میشود، اثرش باقیست. خُب؟ تو تقوای خاص، من در رسیدگی به حال فرزندم کوتاهی کردم. تقوای خاصه دیگه! من تو ادارۀ زندگیم کوتاهی کردم؛ من تو چرخوندن چرخ کارخونهم کوتاهی کردم. حالا میفهمم که عه! باید این کار رو میکردم؛ نکردم! خدا! الهی العفو! الهی العفو! خدا هم میگه: «باشه! اوکی! العفو!»؛ اما اثره چی؟ باقیست! حالا برای اینکه برگردم اون اثر رو پاکش کنم، خود خدا برای من یه سری مکانیسمهایی طراحی کرده، گاهی اوقات، کامل، اون خطا رو کاور میکنه، گاهی اوقات! گاهی اوقات تا یه جایی ترمیم میکنه؛ اما راحت بهتون بگم! فراوان در فراوان خطاهایی هست که قابل کاور نیست. بیشتر هم خطاهای تربیتیه.
🌻🌻🌻
@aftabgardan.site
#موسسه_راز_نگاه_آفتابگردان
#خطای_جبران_پذیر#بخشش
#جبران#اثر#عذرخواهی
#دکتر_علیرضا_هزار
#تلنگر#نهج_البلاغه
