📌با همه انسان باش!
.
📌با همه انسان باش!
عزیزان! گاهی اوقات، من میدونم اونجایی که وایسادم، باطله؛ اما چون منافعم اونجاست، بهسمت حق نمیرم؛ چون منافعم رو ازدست میدم. نکنه زبونم لال، هیچکدوممون تو زندگی، یه جایی تو غلط و خطا و باطل وایسیم؛ چون نونِمون اونجاست!
نون مامانم اینا، نون بابا اینا، نون فکوفامیل!
میدونه غلطه اینجا! نمیخواد منافعش رو ازدست بده!
گفت که: یه جور تو زندگی، زندگی بکن، «مسلمانَت به زمزم شویَد» و چی؟ «هندو بسوزانَد». این چیه معناش؟
یه جور تو زندگی، زندگی بکن که هندوئه بگه از ماست، مسلمونه بگه از ماست، سرِ شستنِت دعواشون بشه اصلاً!
این حرف یه معنای مثبت داره که فلانی! با همه انسان باش! به هیچکی ظلم نکن!
این، معنای مثبتش اینه؛ اما تو با حفظ عقاید مدارا کُنیا!
معنای منفیش اینه که تو هُرهُری باش! ببین مردم چی میخوان، با اونا باش! الان داریم این فضا رو دیگه!
سلبریتیهای نازنینمون- عَلَیهِم صَلَواتُ المُسلِمینَ- اینجوریَن.
عزیزان! سلبریتیزی تو سینما نیستا! میتونم من برای خودم سلبریتی بشم؛ هیچ نظام ارزشیای ندارم اصلاً برای خودم!
❗️این کلیپ گزینشی از جلسهٔ شرح نهج البلاغه شمارهٔ ۵۸ است
که در تاریخ ۲۷مهرماه برگزار شده است.
🌻🌻🌻
@aftabgardan.site
#موسسه_راز_نگاه_آفتابگردان
#دکتر_علیرضا_هزار
#تلنگر#نهج_البلاغه
#انسانیت
