موقت!
.
إِنَّ اللهَ- تَعالى- يُحِبُّ مَعالِيَ الأُمورِ وَ أَشرافَها وَ يَكرَهُ سَفسافَها.
خدا امور عالی رو دوست داره؛
از امور پَست، خدا بدش میاد!
اینکه من فقط نگاهم این باشه بچهم اینجوری نباشه، این، امور سفسافه.
سفساف یعنی چیپ، پست، حقیر.
چرا؟ خدات عاجز بود از اینکه همچین لطفی بکنه؟ عالَم تحت ادارۀ شیطون بود، نمیذاشت قدرت خدا پیش بره؟
چرا پس پَست گرفت؟ چرا اِنقد آوردیش پایین؟
آقا امیرالمؤمنین- سلام الله علیه- تو یه کلام نورانیای فرمود: «وَ اللهِ ما سَأَلتُ رَبّی وَلَداً نَضیرَالوَجهِ وَ لاسَأَلتُ وَلَداً حَسَنَالقامَةِ؛ وَلكِن سَأَلتُ رَبّی وُلَداً مُطيعِينَ لِلّهِ خَائفینَ وَجِلينَ مِنهُ حَتى إِذا نَظَرتُ إِلَيهِ وَ هُوَ مُطيعٌ لِلّهِ قَرَّت بِهِ عَيني».
منِ علی هیچگاه دست به آسمون بلند نکردم از خدا بچههایی بخوام اینجوری:... خوشگل... قوی! من از خدا هیچ وقت، همچین بچههایی نخواستم!...
پس چی خواستی فدای تو؟...
من از خدا بچههایی خواستم بندۀ خدا باشن، خداترس باشن... که هرگاه بچهم رو میبینم بندۀ خداس، چشم من روشن بشه!
چه هدفی تو زندگی داری یا امیر مؤمنان برای فرزندانت؟ «عبد خدا بودن!».
برای دیدن ویدئوی کامل این جلسه به کانال آپارات مؤسسۀ راز نگاه آفتابگردان، شب ششم محرّم ۱۴۴۶ مراجعه فرمایید.
@aftabgardan.site
#موسسه_راز_نگاه_آفتابگردان #دکتر_علیرضا_هزار #تربیت
#تربیت_کودکان #هدف_زندگی
