یزید و شمرزاده شدند یا ساخته شدند؟
من تمنا میکنم این رو همهتون حفظ کنید! همهتون حفظ کنید!یک بیلبورده این جملۀ حضرت آقا! عجیبه این جمله به علی قسم! من سرِ این قاعده دهها جلسه صحبت کردم! یه قاعدۀ روانشناسیه!
إِنَّما قَلبُ الحَدَثِ کَالأَرضِ الخالیَةِ. ما أُلقِیَ فیها مِن شَیءٍ، قَبِلَتهُ.
قلب نوجوان مانند زمینی خالیست. هرچی توش بکاری،میگیره. ببین این سختهها! هرچی توش بکاری، میگیره. نفرمود: «هر خوبیای بکاری،میگیره». هرچی بکاری، میگیره؛ هرچی هرکی بکاره، میگیره؛ یعنی هر آدمی لوح نانوشتهست. یزید، یزید متولد نشده! شمر، شمر متولد نشده! بد کاشتن توش! بد نوشتن توش! یکی از اون کسانی که باید حساب پس بده، چرا این نکبت، نکبت شده، پدر و مادرشه.از یزید، ما یه پسری داریم اسمش معاویهست. یه مادری داشته، کلام آقا رو بلد بوده. تو اون سنّ پسر یزید، یه چیزایی تو قلبش کاشته،محبّ و عاشق علی بن ابیطالبه! یکیش لَعنَتُ اللهِ عَلَیهِ! یکیش رَحمَةُاللهِ عَلَیهِ!
🔹گزیدهای از جلسهٔ هفتادونه نهج البلاغه
🔹لینکهای فایل کامل جلسه در کانال تلگرام و ایتا
#نوجوان#لوح#کاشتن#سبک_زندگی
#سلسله_جلسات_نهج_البلاغه#جمعه_ها
#دکتر_علیرضا_هزار#موسسه_راز_نگاه_آفتابگردان
#dr_alireza_hazar#sunflower
#imam_ali#nahjul_balagha
