معافم کن!
.
📌معافم کن!
«تو فخر همیکنی که من مِی نخورم
صد کار کنی که مِی غلام است آنجا»
آقا امام صادق- أَرواحُنا فَداهُ «مَن عَیَّرَ مُؤمِنٍ بِذَنبٍ» یه کسی که یه مؤمنی رو با یه گناهی تعییر بکنه، «لَمیَمُت حَتّیٰ یَرکَبَهُ».
خیلی جالبه! یعنی خدا این عالم میچرخه، میچرخه، میچرخه، همون برگۀ امتحانی جلو اون میذاره! خُب گلم! حلش کن ببینم! بعد حَتّیٰ چی؟ یَرکَبَهُ؛ یعنی چی میشه؟ خودش مرتکب همون کار میشه.
خدا بهشدت بدش میاد که من ژستِ خدا بگیرم. تعییر، کار خداست! کار من نیست که!
خطایی کرد؛ تو اون خطا رو نکردی. خُب؟ تو بهجایی که بیفتی اون رو تشریح کنی، سرت رو بیار بالا، به خدا بگو که «وَ عافِنی مِمَّا امْتَحَنْتَ بِهِ خَلقَکَ».
یعنی «خدایا! من میدونم “چو گِل بسیار شد، پیلان بلغزند”. خدایا! میشه معافم کنی از اینجور امتحانا؟».
🌻🌻🌻
@aftabgardan.site
#موسسه_راز_نگاه_آفتابگردان
#دکتر_علیرضا_هزار
#تلنگر#نهج_البلاغه
#معافم_کن
